رييس جمهور در جمع خبرنگاران؛

استيضاح وزير راه و ترابري غير قانوني بود ، بهترين وزير دولت استيضاح شد

    

یزدفردا "رييس‌جمهور روند استيضاح وزير راه و ترابري را غير قانوني خواند و گفت : بر اساس قانون اساسي و با تغيير اسامي استيضاح كنندگان بايد ده روز به وزير فرصت داده مي شد تا به مطالبات آنان پاسخ داده شود روندي كه در مورد وزير راه و ترابري اعمال نشد .

دكتر محمود احمدي‌نژاد اين مطلب را در پاسخ به سوالي درباره استيضاح وزير راه و ترابري و در حاشيه بيست و چهارمين جشنواره خوارزمي بيان كرد و با اشاره به تغيير 5 بار ليست استيضاح كنندگان گفت : زماني كه در قانون اساسي براي پاسخگويي وزير به استيضاح كنندگان مجلس پيش بيني شده تا از خود دفاع كند ، حق وزير است و با يك قانون عادي نمي توان آن را ضايع كرد .

رييس‌جمهور خاطر نشان كرد : نمايندگان محترم مي توانستند اين استيضاح را به ده روز پس از آخرين ليست ارايه شده موكول كنند تا وزير بتواند حرف افراد جديد را بشنود و چه بسا در اين گفتگوها، فرد قانع شده و كنار رود.

دكتر احمدي‌نژاد گفت : معمولا خادمان مردم يك سال تلاش مي كنند تا دهه فجر فرا رسد و همه افراد حتي منتقدين دولت از آنان بخاطر تلاشهاي شبانه روزي تشكر كنند كه در روز اول دهه فجر مجلس اين هديه را به دولت داد و بهترين وزير دولت را استيضاح كرد.

رييس‌جمهور با اشاره به اينكه قصد داشته است، موضوع استيضاح را به طور جدي پيگيري كند ، اما با توجه به قانون برنامه پنجم كه در آن دولت موظف شده تعداد وزارتخانه ها را به 17 مورد كاهش داده و برخي از جمله وزارت راه را در وزارتخانه هاي زير بنايي ادغام كند لذا از اين اقدام منصرف شده است .

دكتر احمدي‌نژاد در عين حال تاكيد كرد: درباره مجلس و عملكرد آن با مردم صحبت خواهد كرد .

رييس جمهور همچنين درباره فرد جايگزين بهبهاني گفت : با توجه به اينكه ادغام وزارتخانه راه با وزارتخانه هاي زيربنايي در حال انجام است براي اين وزارتخانه سرپرست موقت انتخاب مي شود چرا كه اگر ادغام صورت گيرد ديگر وزارتخانه اي به اين نام وجود نخواهد داشت .

دكتر احمدي نژاد در خصوص لايحه برنامه پنجم نيز گفت : اين لايحه اخيرا به دولت داده شده و مستلزم آن است تمام ابعاد بودجه در آن مورد بازنگري قرار گيرد ، گر چه چارچوب اصلي آن قبلا تهيه شده است اما بسياري از موارد دچار تغيير و تحول مي شود و دولت مشغول انجام اين تغييرات است تا بودجه اي قول و منطبق با برنامه پنجم ارائه كند .

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا